Tällaiset sateiset ja harmaat päivät antavat ainakin minulle inspiraatiota hääriä keittiössä ja kokeilla kenties jotain uutta. En edes väkisin yrittänyt painiskella kouluhommien kanssa, kun en kertakaikkiaan saanut paperille mitään muuta kirjoitettua kuin nimeni. Sellaisissa tilanteissa on hyvä lepuuttaa aivojaan ja vahtia uunipuuroa :D Eilisellä kauppareissulla koriini eksyi tattarisuurimoita, joista tein Maku- lehden innoittamana iltapalaksi tattaripuuroa. Minulla ei ollut aavistustakaan siitä, miltä kyseisen puuron kuuluisi näyttää tai maistua, joten ihan kokeilumielellä mentiin... Tattarinmakuun minun täytyy kyllä vielä totutella, oli täysin uusi tuttavuus minulle. Söin puuron voisilmän, maidon ja sokeriripauksen kanssa, joiden avulla puuro kyllä maistui minulle :)

2014061.jpg

Tattaripuuro, 3-4 annosta

vähän vajaa 2 dl tattarisuurimoita

n. 1 l vettä

ripaus suolaa

pari nokaretta margariinia tai voita

Laita tattarisuurimot sekä suola uunivuokaan. Kaada päälle vesi ja laita joukkoon myös pari nokaretta margariinia tai voita. Paista 150 asteisessa uunissa noin 1,5 tuntia, jonka jälkeen nosta uuninlämpö 200 ja jatka paistamista vielä noin 30 minuuttia. Nauti kylmän maidon ja voinokareen kera.

2014052.jpg