Vilijaana antoi minulle haasteen, missä pyydettiin kertomaan viisi omituista tapaa itsestään. Ajattelinpa näin maanantai-illan ratoksi mietiskellä kummallisuuksiani. Ihan ensin täytyy kuitenkin sanoa ja myöntää, että olen kyllä maailman tylsin ihminen, enkä ainakaan myönnä omaavani kovin omituisia tapoja :D

"Paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä, jotka haastan tekemään saman perästä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikkoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä."

1. Olen aika tarkka puhtaudesta ja tykkään, että koti on siisti. Vaikka lähden vain viikonlopuksikin reissuun, täytyy minun edellisenä iltana tehdä perusteellinen siivous kämpässäni :D En tykkää tulla reissun jälkeen likaiseen ja sotkuiseen kotiin. Tämä aiheuttaa silloin tällöin ylimääräistä stressiä, mutta minkäs sille voi, kun on niin nipo ;D

2. Kirjoitan aina paperille, mitä tarvitsen milloinkin esimerkiksi viikonloppureissulle tai seuraavaan koulupäivään mukaan. En edes ole huonomuistinen, mutta sen verran järjestelmällinen ja tunnollinen, että en halua unohtaa mitään. Koti-ikävääkin helpottaa se, että jos esim. pe lähden kotosalle, niin alan jo maanantaina tylsän luennon aikana kirjoitella listaa, mitä tarvitsisin mukaan :D Tosin täytyy myöntää, että ei se unohduksia estä, vaikka listoja usein kirjoittelenkin... ;)

3. Seuraavan "oudon" tavan olen kuullut parhaalta ystävältäni. Kun olen innostunut jostakin asiasta tai nään ystävääni pitkän tauon jälkeen, aloitan kertomaan juttua, mutta vaihdan yhtäkkiä puheenaiheen johonkin toiseen. Yhdessä lauseessa voi siis olla asiaa aiheesta kuin aiheesta. Korostuu kuulemma parin sidukan jälkeen... Kuvaa ehkä sitä, että olen ehkä pikkuisen höselö ja hätäinen luonteeltani, tykkään höpötellä :D

4. Siivousintoilustani kertoo sekin, että inhoan hiuksia esim. vessan lattialla yli kaiken ja saatan valittaa siitä esimerkiksi kotona ollessani. Tästä paljastuksena se, että kysyin siskoltani vinkkejä tähän haasteeseen, niin hän sanoi, että: "Oot hirveen pikkutarkka jostain pölystä!" En kai vaan oo liian nipo, ehen ;D

5. Kavereideni mielestä on omituista, että olen mummini kanssa niin läheinen ja meillä on ihana ystävyyssuhde. He eivät voi uskoa sitä, että juon mummini kanssa vinkkua ja kerron mummille lähes kaiken, mitä elämässäni tapahtuu. On vissiin omituista kertoa mummilleen henkilökohtaisia asioita ja puhua hölmöjä ja hullutella kuin pikkutytöt konsanaan. Veri on vettä sakeampaa- olemme mummini kanssa ihan samanlaisia ja juttu luistaa asiasta kuin asiasta. Sanonkin aina, että mummi on mun bestis :D Sen takia vierailen todella usein mummini luona.

Haasteen saa halutessaan ottaa blogistani, jos omituisuuksien paljastaminen houkuttelee!